ANUNT CONCURS PENTRU OCUPAREA A UNUI POST UNIC CONTRACTUAL VACANT DE ASISTENT MEDICAL COMUNITAR DEBUTANT (PL)

Privind: CONCURSUL PENTRU OCUPAREA A UNUI POST UNIC CONTRACTUAL VACANT DE ASISTENT MEDICAL COMUNITAR DEBUTANT (PL)

 

Publicare în data de 21.10.2024

Primăria comunei Bunești, județul Vâlcea, cu sediul în comuna Bunești, strada Principală, nr. 1, județul Vâlcea, organizează la sediu, în data de 12.11.2024, ora 10:00 concurs în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, pentru ocuparea unei funcții contractuale de execuție, de asistent medical comunitar, gradul debutant (PL) pe perioadă nedeterminată în cadrul Direcției de Asistență Socială, cu o durată a timpului de lucru de 8 ore/zi și 40 ore/săptămână, cu respectarea prevederilor art. VII alin. (I) lit. b) și alin. (2) lit. a) din O.U.G. 115/2023.

Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul Primăriei comunei Bunești, județul Vâlcea, în termen de 10 zile lucrătoare de la data publicării anunțului, respectiv până la data de 04.11.2024, ora 15:00, și conform prevederilor art. 35, alin. (1) din HG nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, vor conține următoarele documente:

  1. a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2 din HG nr. 1336/2022, cu modificările și completările ulterioare;
  2. b) copia actului de identitate sau orice alt document care atesta identitatea, potrivit legii, aflate in termen de valabilitate;
  3. c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
  4. d) copiile documentelor care atesta nivelul studiilor si ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum si copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
  5. e) copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
  6. f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
  7. g) adeverința medicală care sa ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
  8. h) certificatul de integritate comportamentală din care sa reiasă că nu s-au comis infracțiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum si pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea si funcționarea Sistemului National de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidații înscriși pentru posturile din cadrul sistemului dc învățământ, sănătate sau protecție socială, precum si orice entitate publica sau privata a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane in vârstă, persoane cu dizabilități sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizica sau evaluarea psihologica a unei persoane;
  9. i) curriculum vitae, model comun european.

Notă:

  • Modelul orientativ al adeverinței menționate la lit. e) este prevăzut in anexa nr. 3 din HG nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice;
  • Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătății. Pentru candidații cu dizabilități, în situația solicitării de adaptare rezonabilă, adeverința care atesta starea de sănătate trebuie însoțită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condițiile legii.
  • Copiile de pe actele prevăzute la lit. b)-e), precum si copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap se prezintă însoțite de documentele originale, care se certifică cu mențiunea „conform cu originalul“ de către secretarul comisiei de concurs.
  • Documentul prevăzut la lit.f) poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere privind antecedentele penale. In acest caz, candidatul declarat admis la selecția dosarelor și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituția publică competenta cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului anterior datei de susținere a probei scrise și/sau probei practice. In situația in care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competența cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicita de către autoritatea sau instituția publică organizatoare a concursului, potrivit legii.

In vederea participării la concurs, candidații trebuie să îndeplinească condițiile generale prevăzute la art. 15 din HG. nr. 1336/2022, precum și cerințele specifice prevăzute la art. 542, alin. (1) și (2) din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ cu modificările și completările ulterioare.

Condiții generale:

  1. a) are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;
  2. b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
  3. c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  4. d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate dc medicul dc familie sau de unitățile sanitare abilitate;
  5. e) îndeplinește condițiile de studii, de vechime in specialitate și, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
    f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoana candidata la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației in care a intervenit reabilitarea;
  6. g) nu executa o pedeapsa complementara prin care i-a fost interzisa exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranța a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii;
  7. h) nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr, 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum si pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea si funcționarea Sistemului National de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
    Condiții specifice necesare în vederea participării la concurs și a ocupării funcției contractuale de execuție asistent medical comunitar, gradul debutant (PL):

–diplomă școlară sanitară postliceală sau diplomă de studii postliceale, prin echivalare conform H.G. nr. 797/1997 privind echivalarea studiilor absolvenților liceelor sanitare, promoțiile 1976-1994 inclusiv, cu nivelul studiilor postliceale sanitare;

– adeverință pentru participare la concurs eliberată de către Ordinul Asistenților Medicali Gencraliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, valabilă la data probei scrise;
– certificat de membru al Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor, Asistenților Medicali;

  • vechimea minimă în muncă: nu se solicită.

Tipul probelor de concurs:

  • selecția dosarelor de înscriere;
  • probă scrisă;
  • interviu.

 

BIBLIOGRAFIE/TEMATICA

  1. Legea nr.53/2003 privind Codul Muncii, cu modificarile si completarile ulterioare

Titlul II – Contractul individual de munca

  1. OUG nr.57/2019 privind Codul administrative,cu modificarile si completarile ulterioare

Partea I, Titlul III Principiile generale aplicabile administratiei publice;

Partea VI,Titlul III Personalul contractual din autoritatiile si institutiile publice.

  1. Legea nr 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare:

Titlul I Sănătatea Publică ( Cap I si Cap II);

Titlul III Asistență medicală primară ( Cap IV);

  1. OUG nr.144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moașă și a profesiei de asistent medical, precum și organizarea și funcționarea  Ordinului  Asistenților  Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România (CAP.I, CAP II, CAP.III)
  2. Hotararea nr.2/2009 privind adoptarea Codului  de Etică și Deontologie al asistentului medical generalist, al moașei și al asistentului medical din România,a Ordinului Asistentiilor Medicali Generalisti,Moaselor si Asistentiilor Medicali din Romania(Cap.I ,Cap II ,Cap III ,Cap V)
  3. Ordonanța de urgență 18/2017 privind asistență medicală comunitară( CAP II,CAP III, CAP V)
  4. Hotararea nr. 324/2019 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea, funcționarea și finanțarea activității de asistență medicală comunitară (CAP II, CAP.III, CAP.V, CAP. VI);
  5. Hotararea nr. 459/2010 pentru aprobarea standardului de cost/an pentru servicii acordate în unitățile de asistență medico-sociale și a unor normative privind personalul din unitățile de asistență medico-socială și personalul care desfășoară activități de asistență medicală comunitară;
  6. Ordinul nr. 1.761/2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curățarea,  dezinfecția  și  sterilizarea  în  unitățile  sanitare  publice  și private, evaluarea eficacității procedurilor de curățenie și dezinfecție efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecția mâinilor în funcție de nivelul de risc, precum și metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare și controlul eficienței acestuia;
  7. Ordinul nr. 1226/2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deșeurilor rezultate din activități medicale și a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza națională de date privind deșeurile rezultate din activițile medicale;

-Minimizarea cantitatii de deseuri

-Colectarea deseurilor medicale la locul de producer;

-Ambalarea deseurilor medicale;

-Stocarea temporara a deseurilor rezultate din activitatile medicale.

 

Calendarul de desfasurare al concursului

 

Nr.

crt

Activitati Data si ora
1. Publicarea anuntului 21/10/2024
2. Termenul limita pentru depunerea dosarelor 04/11/2024
3. Afisarea rezultatelor selectarii dosarelor 05/11/2024
4. Depunerea contestatiilor cu privire la rezultatul selectiei 06/11/2024 ora 15:00
5. Solutionarea si afisarea rezultatelor in urma contestatiilor 07/11/2024 ora 15:00
6. Organizarea probei scrise 12/11/2024 ora 10:00
7. Afisarea rezultatelor probei scrise 12/11/2024 ora 15:00
8. Depunerea contestatiilor cu privire la rezultatul probei scrise 13/11/2024 ora 15:00
9. Solutionarea si afisarea rezultatelor in urma contestatiilor 14/11/2024 ora 15:00
10. Sustinerea interviului 15/11/2024 ora 10:00
11. Afisarea rezultatelor interviului 15/11/2024 ora 13:00
12. Depunerea contestatiilor la interviu 18/11/2024 ora 13:00
13. Solutionarea contestatiilor si afisarea rezultatelor in urma contestatiilor 19/11/2024 ora 13:00
14. Comunicarea rezultatelor finale 19/11/2024 ora 15:00

 

Informatii suplimentare se pot obtine la numarul de telefon 0762258913 sau pe adresa de e-mail: bunesti@vl.e-adm.ro.

PRIMAR,

RADI VIOREL

 

 

ATRIBUŢIILE POSTULUI DE ASISTENT COMUNITAR

  1. Realizează catagrafia populatiei din colectivitatea locală din punctul de vedere al determinanţilor stării de sănătate şi identifică gospodăriile cu persoanele vulnerabile şi/sau cu risc medico-social din cadrul comunităţii, cu prioritate copiii, lăuzele şi femeile de vârstă fertilă;
  2. Identifică persoanele neînscrise pe listele medicilor de familie şi sprijină înscrierea acestora pe listele medicilor de familie;
  3. Semnalează medicului de familie persoanele vulnerabile din punct de vedere medical şi social care necesită acces la servicii de sănătate preventive sau curative si asigură sau facilitează accesul persoanelor care trăiesc in sărăcie sau excluziune socială la serviciile medicale necesare, conform competenţelor profesionale;
  4. Participă în comunităţile în care activează, la implementarea programelor naţionale de sănătate, precum şi la implementarea programelor actiunilor de sanatate publica judetene sau locale pe teritoriul colectivităţii locale, adresate cu precădere persoanelor vulnerabile din punct de vedere medical, social sau economic;
  5. Furnizează servicii de sănătate preventive de promovare a comportamentelor favorabile sănătăţii copiilor, gravidelor si lăuzelor, cu precădere celor provenind din familii sau grupuri vulnerabile, în limita competentelor profesionale;
  6. Furnizează servicii medicale de profilaxie primară, secundară şi terţiară membrilor comunitătii, în special persoanelor care trăiesc în sărăcie sau excluziune socială, în limita competenţelor profesionale;
  7. Informează, educă si conştientizează membrii colectivităţii locale cu privire la mentinerea unui stil de viată sănătos, implementează sesiuni de educaţie pentru sănătate de grup, pentru promovarea unui stil de viată sănătos împreună cu personalul din cadrul serviciului de promovare a sănătăţii din cadrul directiilor de sănătate publică judeţene a municipiului Bucureşti, iar pentru aspectele ce ţin de sănătatea mintală, împreună cu personalul centrelor de sănătate mintală;
  8. Administrează tratamente, în limita competentelor profesionale, conform prescriptiei medicului de familie sau medicului specialist, cu respectarea procedurii de manipulare a deseurilor medicale, respectiv depozitarea deşeurilor medicale rezultate din administrarea tratamentelor prescrise de medic; tin evidenta administrării manevrelor terapeutice, în limita competenţelor profesionale;
  9. Anunţă imediat medicul de familie sau serviciul judeţean de ambulanţă, atunci cand identifica in teren un membru al comunitătii aflat într-o stare medicală de urgenţă;
  10. Identifică persoanele, cu precădere copiii diagnosticati cu boli pentru care se tine o evidenţă specialî, inclusiv TBC, prematuri, anemici, boli rare, etc., le îndrumă sau le însotesc, dupä caz, la medicul de familie sau serviciile de sănătate sau specialitate;
  11. Supraveghează în mod activ bolnavii din evidentele speciale — TBC, prematuri, anemici, boli rare, etc. si participă la administrarea tratamentului strict supravegheat al acestora, în limita competenţelor profesionale;
  12. Realizează managementul de caz in cazul bolnavilor cu boli rare, in limita competentelor profesionale, conform modelului de management de caz, adoptat prin ordin al ministrului sănătăţii în termen de 180 de zile de la data intrării in vigoare a prezentelor norme metodologice;
  13. Supraveghează tratamentul pacientilor cu tuberculoză si participă la administrarea tratamentului strict supravegherii (DOT/TSS) al acestora, în limita competentelor profesionale;
  14. Pentru pacientii cu tulburări psihice contribuie la realizarea managementului de caz organizat de centrele de sănătate mintală din aria administrativ-teritorială, ca parte a echipei terapeutice, in limita competentelor; identifică persoanele cu eventuale afectiuni psihice din aria administrativ-teritorială, le informează pe acestea, precum familiile acestora asupra serviciilor medicale specializate de sănătate mintală disponibile si monitorizează accesarea acestor servicii; notifică imediat serviciile de urgentä (ambulantă, politie) centrul de sănătate mintală in situatia in care identifică beneficiari aflati in situatii de urgenţă psihiatrică; monitorizează pacientii obligati la tratament prin hotărâri ale instantelor de judecată, potrivit prevederilor art. 109 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările completările ulterioare notifica centrele de sănătate mintalä si organele de politie locale judetene in Iegäturä cu pacientii noncomplianti;
  15. Identifică şi notifică autorităţilor competente cazurile de violentă domestică, cazurile de abuz, alte situatii care necesită interventia altor servicii decat cele care sunt de competenta asistenţei medicale comunitare;
  16. Participă la aplicarea măsurilor de prevenire si combatere a eventualelor focare de infecţii.
  17. În localităţile fără medic de familie şi/sau personal medical din cadrul asistenţei medicale şcolare efectuează triajul epidemiologic în unităţile şcolare la solicitarea direcţiilor de sănătate publică judeţene a municipiului Bucureşti, în limita competentelor profesionale;
  18. Identifică, evaluează şi monitorizează riscurile de sănătate publică din comunitate si participă la monitorizarea interventiei şi evaluarea impactului, din perspectiva medicală si a serviciilor de sănătate;
  19. Monitorizeazä adultii, vârstnicii, persoanele cu handicap risc medico-social din comunitate;
  20. Efectuează vizite la domiciliul lăuzelor pe care le urmăreşte şi le supraveghează din punct de vedere medical;
  21. Supraveghează în mod activ starea de sănătate a sugarului şi a copilului mic, şi recomandă măsurile necesare de protectie a sănătăţii mamei, nou-născutului/sugarului; reguli de igienă personală, de habitat, etc.
  22. Promovează necesitatea de alăptare, avantajele alăptării şi practicile corecte de nutriţie;
  23. Vizitează şi monitorizează în permanenţă sugarii, copiii cu risc medico-social tratati la domiciliu şi urmăreşte aplicarea măsurilor terapeutice recomandate de medic;
  24. Identifică persoanele neînscrise (copil, gravidă, adult, vârstnic) la medicii de familie şi contribuie la înscrierea acestora;
  25. Informează, consiliază persoanele de vârstă fertilă din comunitate privind: planificarea familială şi contraceptia;
  26. Participă, în echipă, la desfăşurarea diferitelor acţiuni colective, pe teritoriul comunităţii: vaccinări, programe de screening populaţional, implementarea programelor nationale de sănătate;
  27. Participă la aplicarea măsurilor de prevenire si combatere a eventualelor focare de infecţii si îndrumă persoanele care au fost contaminate pentru controlul periodic;
  28. Întocmeşte evidenţele necesare şi completează documentele utilizate în exercitarea atribuţiilor de serviciu, respectiv registre, de planificare a vizitelor la domiciliu, alte documente necesare sau solicitate conforme atribuţiilor specifice activităţilor desfăşurate;
  29. Elaborează raportările curente rapoartele de activitate, în conformitate cu sistemul de raportare definit de Ministerul Sănătăţii, raportează activitatea în aplicaţia on-line AMCMSR.gov.ro, cu respectarea confidenţialităţii datelor personale a diagnosticului medical al beneficiarilor;
  30. Desfăşoară activitatea în sistem integrat, prin aplicarea managementului de caz, cu ceilalti profesionişti din comunitate: asistentul social/tehnicianul in asistenţă socială, consilier scolar şi/sau mediatorul şcolar, pentru gestionarea integratä a problemelor medico-socio-educationale ale persoanelor vulnerabile, lucrează în echipă cu moaşa şi/sau mediatorul sanitar, acolo unde este cazul;
  31. Participă la realizarea planului comun de intervenţie al echipei comunitare integrate/planului de servicii, conform legislatiei in vigoare din perspectiva serviciilor de sänätate, si coordoneazä implementarea interventiilor integrate dacä prioritatea de intervenţie este medicală de acces la serviciile de sănătate; participă la monitorizarea interventiei si evaluarea impactului asupra beneficiarului din perspectivä medicalä a serviciilor de sănătate;
  32. Colaborează cu persoana responsabilă cu atribuţiile de asistenţă socială din cadrul instituţiei la efectuarea anchetelor sociale;
  33. Verifică periodic activitatea asistenţilor personali împreună cu persoana responsabilă cu atribuţiile de asistenţă socială şi acordă sprijin acesteia în redactarea documentelor;
  34. Colaborează cu alte institutii organizatii, inclusiv cu organizatiile nonguvernamentale, pentru realizarea de programe, proiecte si actiuni care se adreseazä persoanelor sau grupurilor vulnerabile/aflate in risc din punct de vedere medical, economic sau social;

 

  1. Realizează alte activităţi, servicii/ acţiuni de sănătate publică adaptate nevoilor specifice ale comunităţii si persoanelor din comunitate apartinând grupurilor vulnerabile/aflate în risc, în limita competenţelor profesionale:

 

– Pentru abateri în exercitarea sarcinilor atribuţiilor de serviciu sau pentru îndeplinirea Ior defectuoasă răspunde disciplinar, contravenţional, material, sau penal, după caz;

– Răspunde de menţinerea în cadrul locului de muncă, a unui climat favorabil îndeplinirii sarcinilor de serviciu;

– Respecta programul de lucru si semnează condica de prezenţă la venire/ plecare;

– Organizează şi face curăţenie la locul de muncă în vederea desfăşurării normale a activităţii;

– Participă la dezbaterile publice pe domeniile de activitate;

– Rezolvă în termen legal sarcinile repartizate;

– Recunoaşte si respectă normele de sănătate, securitate si igienă în muncă, normele de prevenire şi stingere a incendiilor de acţiune în caz de urgenţă, precum şi normele de protecţie a mediului înconjurător;

– Promovează respectul reciproc, colaborarea si transparenţa în interiorul instituţiei precum şi în relaţiile cu persoanele din afara acesteia;

– Răspunde de păstrarea secretului profesional de serviciu, precum şi de confidentialitatea datelor şi informaţiilor privind activitatea compartimentului;

– Îndeplineşte orice alte sarcini stabilite pe cale ierarhic superioarä, in conformitate cu legislatia în vigoare in limita competentelor profesionale.

 

Sunt interzise:

– lucrul  fără echipament de protectie specific activităţii desfăşurate;

– consumul de băuturi alcoolice în timpul programului de lucru;

– părăsirea locului de muncă fără acordul conducätorului locului de muncä;

– folosirea echipamentelor de lucru in alte scopuri decât cele pentru care sunt destinate;

interventii electrice mecanice neautorizate;

– fumatul in alte locuri decât in cele special amenajate;

-stationarea în locuri periculoase (zone cu organe de masini in miscare, cu pericol de electrocutare, cu pericol de cädere de materiale, cu trafic auto intens/periculos).