Anunturi importante
Date de contact
0250-774490
0250-774434
0762-258913
Primaria Comunei Bunesti,
Str. Principala nr. 1, Sat Titireci, Comuna Bunesti, Judetul Valcea, 247075
0250-774434
0762-258913
Primaria Comunei Bunesti,
Str. Principala nr. 1, Sat Titireci, Comuna Bunesti, Judetul Valcea, 247075
PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea STRATEGIEI DE DEZVOLATRE ECONOMICO- SOCIALA A COMUNEI BUNESTI, JUDEŢUL VACEA, pentru perioada 2021-2027
in Noutati /PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea STRATEGIEI DE DEZVOLATRE ECONOMICO- SOCIALA A COMUNEI BUNESTI, JUDEŢUL VACEA, pentru perioada 2021-2027
Consiliul local Bunesti, judeţul Valcea, intrunit in şedinţa publica
ordinara in data de la care participa un număr de consilieri din numărul
total de 11 aleşi in funcţie;
Văzând că prin Hotararea nr.30/2021 doamnul consilier Grigoroiu Dan- Constantin a fost ales ca preşedinte de şedinţă;
Având in vedere:
-Proiectul de hotarare, referatul de aprobare al primarului comunei Bunesti, cu privire la aprobarea Strategiei de dezvoltare economico-sociala a comunei Bunesti, judeţul Valcea, pentru perioada 2021-2027 înregistrat sub nr. 5470/11.08.2021
-raportul compartimentului de specialitate, înregistrat sub nr. 5471/11.08.2021;
In conformitate cu prevederile:
-art.129 alin (1), (2), lit b) coroborat cu alin. (4), lit.(e) din OUG nr.57/2019 privind Codul administrative, cu modificările si completările ulterioare;
Legea nr.24/2000 privind normele de tehnica legislative pentru elaborarea actelor normative, republicata, cu modificările si completările ulterioare;
Respectând prevederile Legii nr.52/2003 privind transparenta decizionala, cu modificările si completările ulterioare;
In temeiul art.139 alin (1), art.196 alin (1), lit.a), art.197 alin (1),(2),(4), art.198 alin (1), (2) din OUG nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu
modificările si completările ulterioare.
HOTARARE
Art.l Se aproba Strategia de dezvoltare economico-sociala a comunei Bunesti, pentru perioada 2021-2027, conform anexei care face parte integranta din prezenta hotarare.
Art.2 Primarul comunei Bunesti va asigura aducerea la indeplinire a prezentei hotarari prin intermediul compartimentului de specialitate, iar secretarul general va asigura comunicarea prezentei hotarari: Instituţiei Prefectului, judeţul Vâlcea in vederea exercitării controlului de legalitate, primarului comunei Bunesti, si aducerea la cunoştinţa publica prin afişare pe pagina de internet www.primaria-bunesti.ro.
REFERAT DE APROBARE
a proiectului de hotarare privind aprobarea STRATEGIEI DE DEZVOLATRE ECONOMICO-SOCIALA A COMUNEI BUNESTI, JUDEŢUL VACEA, pentru perioada
2021-2027
OUG nr.57/2019, privind Codul administrative, cu modificările si completările ulterioare, prevede la art.l29 alin. (4), lit. “e”, ca in exercitarea atribuţiilor sale, consiliul local “aproba strategii privind dezvoltarea economica, sociala si de mediu a unitatii administrativ teritoriale”.
Unul dintre principalele instrumente pe care comunităţile locale il utilizează pentru a avea certitudinea ca politicile si programele prognozate corespund aşteptărilor cetăţenilor si necesităţilor de dezvoltare durabila il reprezintă planificarea stategica.
Strategiile de dezvoltare locala fac posibila coordonarea active a proceselor de dezvoltare care au loc in teritoriu, luarea in considerare a caracteristicilor locale, a schimbărilor din mediul exterior si fac posibila abordarea proactive, realizata intr-un mod inovativ, a proceselor de dezvoltare teritoriala.
Strategiile de dezvoltare locala sunt caracterizate de cel puţin şapte trasaturi, respectiv:
-imagine asupra viitorului- strategia cuprinde direcţiile viitoare de dezvoltare ale comunităţii locale si se constituie intr-un document coerent, exprimând o abordare integrata a problemelor cu care se confrunta comunitatea si care prezintă aspiraţiile de dezvoltare ale acesteia, bazate pe potenţialul local de dezvoltare.
-creativitate – prin intermediul strategiei sunt prezentate alternativele, posibilele scenarii de dezvoltare gândite astfel incat sa se ia in considerare cat mai mult din potenţialul de dezvoltare al zonei vizate.
-flexibilitate- caracterul flexibil al; stategiei de dezvoltare locala vine in sprijinul faptului ca aceasta avantajeaza sisteme care se adapteaza in permanenta condiţiilor externe si modificării situaţiei interne.
-activitate – o strategie nu doar reacţionează la schimbări, prin faptul ca ia in considerare influentele diferiţilor factori interni si/sau externi ai regiunii tinta, dar conţine si elemente proactive, construind posibile planuri si programe ce urmeaza a fi aplicate pentru diferite situaţii ce ar putea sa apara pe parcurs.
-creata pentru acţiune – principiul acţiunii care sta la baza unei strategii de dezvoltare se datoreaza faptului ca ea este compusa de programe a căror aplicare implica acţiune concreta directionata spre imbunatatirea situaţiei regiunii tinta.
-orientare spre schimbare – orientarea spre schimbare reiese din faptul ca strategiiile urmăresc elaborarea unui pachet de programe care, odata implementate, sa duca la schimbare pe plan social, la o mai buna valorificare a potenţialului local, precum si orientarea activitatilor de dezvoltare in concordanta cu procesele înregistrate pe plan local.
-orientare spre un câştig durabil – scopul planificării strategice este orientat spre atingerea unei dezvoltări durabile.
Conceptul de dezvoltare durabila s-a cristalizat in timp, pe parcursul mai multor decenii, si a capatat valenţe politice precise in contextual globalizarii, reprezentând rezultatul unei abordări integrate a factorilor politici si decizionali in care protecţia mediului si creşterea economica pe termen lung sunt considerate complementare si reciproc dependente.
Pentru comuna Bunesti, jud. Valcea, dezvoltarea durabila nu reprezintă o opţiune, ci singura perspectiva raţionala de valorificare sustenabila a potenţialului natural, economic si uman.
Pentru ca dezvoltarea durabila sa reuseasca, comuna Bunesti, jud. Valcea, are nevoie, înainte de orice, de un portofoliu de proiecte capabile sa atraga sis a utilizeze efficient fondurile europene, cel mai potrivit reprezentandu-1 strategia de dezvoltare economico-sociala a localităţii.
Strategia de dezvoltare este gandita si elaborate astfel incat sa răspundă nu numai nevoilor reale, actuale ale cetăţenilor, ci si nevoilor generaţiilor viitoare. Strategia pleaca de la premisa ca, dezvoltarea durabila prezintă un cadru de gândire care, odata insusit de către cetatean, va ajuta la crearea unei societăţi mai echitabile, definita prin echilibru si solidaritate si care sa poata face fata schimbărilor aduse de probleme actuale, inclusive scăderea demografica. Grija statului fata de cetatean si respectful cetăţeanului fata de instituţii, fata de aproapele sau, de valorilemorale si diversitatea culturala si etnica, vor duce la o societate durabila.
Planificarea dezvoltării durbile a comunei Bunesti, judeţul Valcea, va conduce la: -construirea unei viziuni complexe socio-economica, de mediu, a reglementarilor administrative-institutionale ale teritoriului, capabila sa transpună dimensiunea locala in scenariul regional, naţional si European;
-promovarea unei abordări eficiente in alocarea veniturilor publice, care sa permită utilizarea eficienta a resurselor financiare sis a identifice priorităţile;
-promovarea logicii integrării intre diferitele arii tematice atinse de procesul de planificare strategica’
-identificarea propunerilor de proiecte integrate de dezvoltare teritoriala durabila; -cuprinderea activitatii de monitorizare, selecţie si accesare a instrumentelor de finanţare disponibile atat la nivel comunitar, cat si naţional si regional;
-activarea proceselor de programare participative, împreuna cu interlocutorii economici si sociali;
-acordarea de sprijin instituţiilor din zona comunei Bunesti, judeţul Valcea, in fazele de regandire a propriei misiuni si redefinire a reglementarilor organizationale si de gestiune interna.
Principiile care au stat la baza procesului de elaborare a strategiei au fost:
-transparenta;
-asigurarea conţinutului ştiinţific al informaţiei;
-obiectivitatea;
-coerenta si continuitatea demersului.
In vederea evaluării, in planificarea strategica au fost studiate punctele tari sioportunitatile localităţii pentru a contribui la atingerea scopurilor propuse si pentru a se atinge cu success toate părţile componente ale planului de dezvolatare.
Instrumental folosit pentru realizarea acesteia este Analiza S.W.O.T. (capitolul IV), deoarece aceasta poate sa răspundă concret la 4 întrebări fundamentale:
-Care sunt punctele tari ale localităţii pe care se poate construi o strategie de dezvoltare durabila?
-Care sunt punctele slabe si cum pot fi ele rezolvate prin intermediul strategiei actuale?
-Care sunt oportunităţile localităţii si cum pot fi folosite intelligent, astfel incat sa duca la reuşite?
-Ce ameninţări exista si ce masuri ar trebui implementate pentru a se asigura îndeplinirea strategiei?
In scopul eliminării disparitatilor existente intre comuna Bunesti, jud. Valcea si celelalte zone ale regiunilor din tara sau Europa, in vederea sprijinirii si promovării unei dezvoltări economice si sociale echilibrate a tuturor regiunilor României, prin imbunatatirea condiţiilor infrastructurale si ale mediului de afaceri care determina creşterea economica, se propune ca obiectivul general de dezvoltare in perioada 2021-2027 sa fie dezvolatrea economico-sociala a localităţii Bunesti intr-un cadru de cercetare, dezvoltare si inovarea pentru cea mai buna utilizare are surselor naturale si umane in vederea valorificării oportunităţilor create de statutul României de membru al UE.
Tinad cont de cele expuse, propun aprobarea proiectului de hotarare in forma prezentata.
Documente atasate:
PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea STRATEGIEI DE DEZVOLATRE ECONOMICO- SOCIALA A COMUNEI BUNESTI
Strategia de Dezvoltare Bunești Varianta FINALA
Concurs ocupare post: buldoexcavatorist, sofer
in Noutati /ANUNŢ CONCURS
Primăria Comunei Bunesti, cu sediul în localitatea Bunesti, str.Principală, nr.l, judeţul Vâlcea organizează concurs pentru ocuparea următoarelor posturi contractuale de execuţie vacante, aprobate prin H.G. 286/2011, modificat si completat prin H.G. nr.1027/2014:
1) buldoexcavatorist
2) şofer
Candidaţii trebuie să îndeplinească următoarele condiţii generale de participare:
Condiţii specifice:
Concursul se va desfasura respectând calendarul activitatiilor pentru organizarea si desfasurarea concursului stabilit prin dispoziţia primarului, la sediul Primăriei in data de 10.09.2021 , orele 10:00 probă scrisă , proba practica in data de 13.09.2021,orele 10:00 si proba de interviu in data de 13.09.2021 ora 14:00.
Pentru Înscrierea la concurs, candidaţii vor depune dosarul de concurs pana in data de 02.09.2021 orele 14:00 la Secretariatul din cadrul Primăriei Comunei Buneşti, acesta conţinând următoarele documente,conform art.6 din H.G. 286/2011:
Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă insotite de documentele originale,in vederea verificării conformităţii copiilor cu acestea.
Detalii privind condiţiile specifice si bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficiala www.primaria-bunesti.ro.
Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Comunei Bunesti,
Documente atasate:
Modificările şi completările aduse O.U.G. nr. 111/2020 prin O.U.G. nr. 26/2021 pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor.
in Noutati /1. A fost introdusă o nouă perioadă asimilată la art. 2 alin. (5), respectiv perioada cât persoanele au beneficiat de indemnizaţia lunară prevăzută la art. XI şi XV din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2020;
2. A fost modificat art. 7 referitor la stimulentul de inserţie, astfel:
> La alin. (1) au fost introduse două cuantumuri ale stimulentului de inserţie, de 1.500 lei, respectiv de 650 lei, în funcţie de data realizării de către persoana îndreptăţită de venituri (înainte sau după împlinirea de către copil a vârstei de 6 luni, respectiv 1 an în cazul copilului cu dizabilităţi);
> La alin. (2) se prevede că persoanele care au finalizat concediul pentru creşterea copiilor şi obţin venituri supuse impozitului beneficiază de stimulentul de inserţie de 650 lei după împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu dizabilităţi, până la împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani, respectiv 4 ani în cazul copilului cu dizabilităţi. Acest stimulent de inserţie se acordă inclusiv persoanelor care au beneficiat de stimulentul de inserţie înainte sau după împlinirea de către copil a vârstei de 6 luni, respectiv 1 an în cazul copilului cu dizabilităţi;
> Stimulentul de inserţie acordat până la împlinirea de către copil a vârstei de 4 ani, în cazul copilului cu dizabilităţi, nu se cumulează cu indemnizaţia care se acordă pentru copilul cu dizabilităţi cu vârsta cuprinsă între 3-7 ani;
> Stimulentul de inserţie în cuantum de 650 lei se acordă şi în situaţia în care certificatul de încadrare în grad de handicap al copilului expiră după împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani.
> In situaţia persoanei îndreptăţite care beneficiază de stimulentul de inserţie în cuantum de 650 lei, al cărei copil este încadrat în grad de handicap după împlinirea vârstei de 3 ani, stimulentul de inserţie se acordă până la împlinirea de către copil a vârstei de 4 ani. în această situaţie, prelungirea perioadei de acordare a stimulentului de inserţie se face în baza unei noi cereri completate de persoana îndreptăţită şi a copiei după certificatul de încadrare în grad de handicap.
Atenţie! – a fost abrogată prevederea referitoare la obţinerea de venituri supuse impozitului cu cel puţin 60 de zile înainte de împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap în vederea acordării stimulentului de inserţie până la 3, respectiv 4 ani.
3. A fost completat aft. 12, astfel:
> Condiţia de a locui în România împreună cu copilul/copiii pentru care solicită drepturile şi de a se ocupa de creşterea şi îngrijirea acestuia/acestora, se consideră îndeplinită şi în situaţia în care, după stabilirea dreptului, persoana îndreptăţită, împreună cu copilul pentru care se stabileşte dreptul, îşi stabileşte temporar reşedinţa în altă ţară.
> A fost definit termenul „temporar”, prin care se înţelege o perioadă de până la 6 luni pe an pentru toate situaţiile, cu excepţia celor prevăzute la art. 2 alin. (5) lit. k) şi x):
– au însoţit soţul/soţia trimis/trimisă în misiune permanentă în străinătate;
– au fost trimişi în misiune permanentă în străinătate pentru care condiţia de a locui în România împreună cu copilul/copiii pentru care solicită drepturile şi de a se ocupa de creşterea şi îngrijirea acestuia/acestora se consideră îndeplinită pe toată perioada de însoţire ori în care se află în misiune.”
4. La art. 14 alin. (4) s-a prevăzut modalitatea de comunicare a deciziilor, respectiv direct sau prin poştă, inclusiv poşta electronică sau orice alt mijloc de comunicare.
5. La art. 15 se introduce un nou termen pentru depunerea cererii în vederea stabilirii dreptului la stimulentul de inserţie, respectiv „începând cu ziua următoare celei în care persoana îndreptăţită realizează venituri supuse impozitului pe venit (…), dacă cererea este depusă în termen de 30 de zile lucrătoare de la această dată; ”.
6. La art. 16 s-au prevăzut două noi situaţii de suspendare a plăţii indemnizaţiei pentru creşterea copilului, astfel:
– agenţia teritorială constată că pe baza documentelor transmise s-a stabilit un cuantum eronat al dreptului;
– în urma controlului efectuat de inspectorii sociali sau de reprezentanţi ai Curţii de Conturi a României s-au constatat date eronate cu privire la îndeplinirea condiţiilor de acordare a drepturilor.
în aceste situaţii de suspendare, agenţia teritorială verifică, în termen de maximum 30 de zile lucrătoare, cauzele care au condus la suspendarea plăţii. în situaţia în care în urma verificărilor nu se constată una din cauzele care conduc la încetarea dreptului, atunci plata indemnizaţiei pentru creşterea copilului se reia cu ziua următoare finalizării termenului, în cuantumul anterior sau, după caz, în cuantumul recalculat, inclusiv pentru perioada de suspendare, (vezi art. 18 completat cu alin.(5)
7. Art.17 a fost modificat, astfel:
> Vârsta la care încetează dreptul la stimulentul de inserţie se majorează de la 2 la 3 ani, respectiv de la 3 la 4 ani, în cazul copilului cu dizabilităţi;
> A fost abrogat următorul motiv de încetare: „beneficiarul nu mai realizează venituri supuse impozitului şi nici nu se află în concediul pentru creşterea copilului”;
> A fost prevăzut ca motiv de suspendare: „copilul a împlinit vârsta de 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu dizabilităţi şi beneficiarul nu mai realizează venituri de natura celor prevăzute la art. 3”
Atenţie! – S-a prevăzut că plata stimulentului de inserţie nu se suspendă în situaţia persoanelor îndreptăţite aflate în plata stimulentului de inserţie care solicită următoarele concedii medicale:
a) concedii medicale şi indemnizaţii pentru incapacitate temporară de muncă, cauzată de boli obişnuite sau de accidente în afara muncii;
b) concedii medicale şi indemnizaţii pentru prevenirea îmbolnăvirilor şi recuperarea capacităţii de muncă, exclusiv pentru situaţiile rezultate ca urmare a unor accidente de muncă sau boli profesionale;
c) concedii medicale şi indemnizaţii pentru îngrijirea copilului bolnav;
d) concedii medicale şi indemnizaţii de risc maternal. cu excepţia celui pentru maternitate;
8. La art. 18 s-a prevăzut că, în situaţia de suspendare în care beneficiarul nu mai realizează venituri şi solicită concediul pentru creşterea copilului, plata stimulentului de inserţie se reia în cuantum de 1.500 lei sau de 650 lei, în funcţie de vârsta copilului.
De asemenea, a fost completat cu alin. (5). care prevede verificarea ce se va face pe perioada suspendării indemnizaţiei pentru creşterea copilului, cum am arătat mai sus la punctul 6.
9. La art. 24 a fost introdus alineatul (1^1), care prevede o excepţie de la modul de recuperare al sumelor reprezentând drepturile prevăzute OUG nr. 111/2010, pentru angajaţii sistemului de apărare, ordine publică şi securitate naţională, respectiv faptul că sumele încasate necuvenit se recuperează de la aceştia în condiţiile prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 121/1998 privind răspunderea materială a militarilor, aprobată prin Legea nr. 25/1999, iar nu potrivit OUG nr. 44/2014, cum este regula prevăzută pentru toţi ceilalţi beneficiari.
10. La art. 24 a fost modificat alin.(5), prin abrogarea următoarei prevederi:
„Decizia prevăzută la alin. (1) constituie titlu de creanţă şi devine titlu executoriu la data la care creanţa fiscală este scadentă prin expirarea termenului de plată prevăzut la alin. (1)”.
11. Art. 25 alin. (2) lit. b) a fost completat în sensul că este interzis angajatorului să dispună încetarea raporturilor de muncă sau de serviciu în toate situaţiile pe plată a stimulentului de inserţie prevăzute la art. 7 alin. (1) şi (2).
Vechea prevedere a alin.(3) a fost abrogată („interdicţia prevăzută la alin.(2) se extinde, o singură dată, cu 6 luni, după revenirea definitivă a salariatei/salariatului în unitate.”) şi înlocuită.
Astfel, la alin. (3) au fost preluate prevederile alin. (4) şi completate cu prevederi referitoare la cadrele militare, în sensul că se poate dispune încetarea raporturilor de muncă sau de serviciu în situaţiile prevăzute la art. 90 alin. 2 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare.
Alineatele (5) şi (6) au devenit (4) şi (5), iar în ce priveşte:
– obligaţia de a anunţa, în scris, angajatorul cu cel puţin 30 de zile înainte intenţia de reluare a raportului de muncă sau de serviciu
– interdicţia angajatorului de a restricţiona accesul salariatei/salariatului la acordarea stimulentului de inserţie,
au fost extinse la toate situaţiile de acordare a stimulentului de inserţie prevăzute la art. 7.
12. Art. 31 se completează prin introducerea alineatului (7), astfel: Persoanele care, în perioada în care sunt îndreptăţite să beneficieze de concediul pentru îngrijirea copilului până la vârsta de 7 ani, obţin venituri supuse impozitului potrivit art. 3, altele decât cele prevăzute de art. 16 alin. (3) – respectiv sume în baza legii, a contractului colectiv de muncă sau a contractului individual de muncă, acordate în perioada concediului pentru creşterea copilului, altele decât cele rezultate din desfăşurarea efectivă a unei activităţi în perioada de concediu, indemnizaţii în calitate de consilier local sau judeţean sau venituri supuse impozitului, prin desfăşurarea efectivă a unei activităţi în perioada de concediu, al căror nivel net nu depăşeşte de 5 ori cuantumul minim al indemnizaţiei stabilit la art. 2 alin. (2) – au dreptul la un stimulent de inserţie, în cuantum de 650 lei.
13. Art. 32 se completează prin introducerea alineatului (6), astfel:
Persoanele care beneficiază de programul de lucru redus la 4 ore pot opta între acordarea indemnizaţiei egală cu 50% din cuantumul minim al indemnizaţiei pentru creşterea copilului (în prezent, 1250 lei) şi acordarea stimulentului de inserţie în cuantum de 650 lei.
14. La art. 35 se introduce litera dA1), care reglementează un nou termen pentru acordarea drepturilor prevăzute la art. 31 şi art. 32 alin. (1) lit. c) şi d) şi alin. (2 ), respectiv:
– de la data realizări veniturilor supuse impozitului, dacă cererea este depusă în termen de 30 de zile de la acea dată;
15. Articolul 37 alineatul (1), după litera j) s-a introdus o nouă literă, litera k), cu următorul cuprins:
,,k) persoana îndreptăţită nu mai realizează venituri supuse impozitului şi solicită acordarea concediului pentru îngrijirea copilului. “
Notă:
Suspendarea drepturilor prevăzute la art. 31 şi art. 32 alin. (1) lit. c) şi d) şi alin. (2) de care beneficiază oricare din părinţii fireşti sau persoanele prevăzute la art. 8 alin. (2) din OUG nr. 111/2010, intervine în cazul în care aceştia nu mai realizează venituri supuse impozitului si solicită concediul pentru îngrijirea copilului, adică în situaţia în care aceste persoane se află în stimulent de inserţie şi solicită concediul de creştere copil.
Se vor avea în vedere modificările art. 31 si art. 31, prin completările aduse de pct. 17 şi pct. 18 din OUG nr. 26/2021, respectiv posibilitatea de a beneficia de stimulentul de inserţie :
Art. 31 alineatul (7) – “Persoanele care, în perioada în care sunt îndreptăţite să beneficieze de concediul prevăzut la alin. (1), obţin venituri supuse impozitului potrivit art. 3, altele decât cele prevăzute de art. 16 alin. (3), au dreptul la un stimulent de inserţie, în cuantum egal cu cel prevăzut la art. 7 alin. (2).
16. La articolul 37, alineatul (4) se modifică şi va avea urmatorul cuprins:
(4) Reluarea acordării drepturilor prevăzute la art. 31, suspendate în situaţiile prevăzute la alin. (1) şi (2), se face la cerere, prevederile art. 18 alin. (1) – (3) aplicându-se corespunzător.”
Notă:
în cazurile de suspendare prevăzute la art. 16 alin. (2) şi art. 17 alin. (2) şi (3), acordarea drepturilor prevăzute la art. 31, se face doar la cererea noului beneficiar, astfel:
– în termen de 60 zile lucrătoare de la data la care s-a produs suspendarea: drepturile se cuvin de la data suspendării,
– dacă cererea este depusă peste acest termen de 60 de zile, drepturile se acordă de la data depunerii cererii.
Reluarea drepturilor pentru cazurile art. 16 alin. (2) lit. i) şi art. 17 alin.(2) lit. b se face în baza cererii, începând cu ziua următoare dacă cererea a fost depusă în termen de 60 de zile de la acea dată.
Reluarea drepturilor pentru cazurile prevăzute la art; 16 alin. (2) lit. i) şi art. 17 alin. (2) şi (3) se face cu data depunerii cererii pentru toate celelalte situaţii.
17. La art. II si art. III din OUG nr. 26/2021 se prevede că în termen de 60 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentei ordonanţe de urgenţă, Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 52/2011, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică în mod corespunzător prin hotărâre a Guvernului.
ART. III
Prevederile art. I intră în vigoare odată cu intrarea în vigoare a hotărârii Guvernului prevăzute la art. II. – ceea ce înseamnă că majorarea şi condiţiile de acordare a stimulentului de inserţie prevăzute de art. 7 din O.U.G. nr. 111/2010, aşa cum a fost modificat de O.U.G. nr. 26/2021, precum şi toate celelalte prevederi, se vor aplica odată cu intrarea în vigoare a hotărârii care va modifica H.G. nr. 52/2011!
18. La art. IV din OUG nr. 26/2021 se stipulează ca prevederile art. 7 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, aprobată prin Legea nr.. 132/2011, cu modificările şi completările Ulterioare, precum şi cu modificările şi completările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, se aplică şi persoanelor care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a) au beneficiat de concediu şi indemnizaţie pentru creşterea copiilor şi/sau de stimulentul de inserţie;
b) realizează venituri supuse impozitului din salarii şi asimilate salariilor, venituri din activităţi independente, venituri din drepturi de proprietate intelectuală, venituri din activităţi agricole, silvicultură şi piscicultură, supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
c) copiii nu au împlinit vârsta de 3 ani, respectiv 4 ani în cazul copilului cu dizabilităţi (2) în vederea acordării stimulentului de inserţie, potrivit alin. (1), de la data intrării în vigoare a prevederilor art. I din prezenta ordonanţă de urgenţă, persoanele depun o nouă cerere în termen de 30 de zile lucrătoare de la această dată.
(3) în situaţia în care se depăşeşte termenul prevăzut la alin. (2), stimulentul de inserţie se acordă de la data depunerii cererii, ceea ce înseamnă că până la împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani, respectiv 4 ani pentru copilul cu dizabilitate, persoanele care realizează venituri (indiferent de data de la care au început să realizeze venituri) pot beneficia la cerere de stimulent de inserţie în valoare de 650 lei până la împlinirea vârstelor de mai sus.
Stimulentul se va acorda de la data intrării în vigoare a hotărârii de modificare a H.G. nr. 52/2011, dacă cererea este depusă în termen de 30 de zile lucrătoare de la intrarea în vigoare a hotărârii. După acest termen, se va acorda de la data depunerii cererii până la împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani, repectiv 4 ani pentru copilul cu dizabilitate.
Extindere rețea asistenți maternali profesioniști pe raza comunelor unde DGASPC Vâlcea nu are salariați care ocupă acestă profesie
in Noutati /PROIECT: ” TEAM -UP: Progres în calitatea îngrijirii alternative a copiilor” -ID 127169, finanțat prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020
Solicitant: Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții Partener nr. 26: Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului -Vâlcea
Către,
Primăria Comunei BUNEȘTI – Județul Vâlcea
în atenția Domnului Primar
Vă informăm că în prezent D.G.A.S.P.C. Vâlcea dorește să extindă rețeaua de asistenți maternali profesioniști, pe raza comunelor sau localităților în care instituția noastră nu are salariați care ocupă această profesie.
Vă rugăm să ne sprijiniți în mediatizarea la nivelul localității dumneavoastră a acestei inițiative în vederea recrutării persoanelor care corespund criteriilor, codului COR 2019- Clasificarea ocupațiilor din România- 531201, nivel de studii-2 (studii medii) și care doresc să urmeze etapele de atestare ca asistent maternal profesionist.
Totodată vă rugăm să ne comunicați, dacă, prin intermediul serviciului social al primăriei dumneavoastră, au fost identificate, sau nu, persoane de pe raza comunei, care doresc să urmeze această procedură.
Persoanele interesate se pot adresa în termen de 10 zile de la primirea prezentei, în zilele de luni-joi, în intervalul orar 8.00 – 16.00 și vineri în intervalul orar 8.00 – 13.00 la sediul D.G.A.S.P.C. Vâlcea – serviciul resurse -umane, str. Tudor Vladimirescu nr. 28, jud. Vâlcea, sau la tel. 0250 / 734758, int. 110- serviciul resurse umane.
Vă mulțumim pentru colaborare!
Coordonator județean, Director Executiv, Nicolae BADEA Data:10.05.2021
Expert implementare local,
Tupan Mihaela
Ministerul Muncii și Protecției Sociale AUTORITATEA NAȚIONALĂ PENTRU DREPTURILE PERSOANELOR CU DIZABILITĂȚI. COPII ȘI ADOPȚII
Măsurile de dezvoltare rurală adresate utilizatorilor de terenuri agricole
in Noutati /Prin radiograma nr. 14869/25.03.2021, înregistrată la Instituția Prefectului județului Vâlcea cu nr. 4547/26.03.2021, Ministerul Afacerilor Interne ne informează că Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, responsabil pentru implementarea măsurilor de mediu și climă din Programul Național de Dezvoltare Rurală (PNDR) 2014-2020, prin care se acordă plăți compensatorii fermierilor, urmărește intensificarea acțiunilor de informare a tuturor utilizatorilor de terenuri agricole situate în zonele eligibile pentru măsurile de mediu și climă ale PNDR.
Măsurile de dezvoltare rurală adresate utilizatorilor de terenuri agricole care facilitează acordarea unor plăți anuale, pe hectar de suprafață agricolă, pentru compensarea costurilor suplimentare și a pierderilor de venit suportate de fermieri, implementate în România sunt:
întrucât la nivelul instituțiilor implicate în elaborarea, implementarea și promovarea măsurilor de mediu și climă, au fost elaborate și actualizate documentele informative și de ghidare aplicabile în anul 2021, pentru o mai bună informare a fermierilor și în vederea asigurării unui nivel ridicat de accesare a fondurilor europene în perioada următoare, vă adresăm rugămintea de a publica pe site-ul primăriei un anunț privind disponibilitatea materialelor informative referitoare la măsurile de mediu și climă și de a crea un link către documentele de informare aferente anului 2021, publicate pe site-ul Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (https://www.madr.ro/masuri-de-mediu-si-clima.html).
Lista tuturor funcțiilor și a personalului plătit din fonduri publice, din cadrul Primăriei Comunei Bunești, județul Vâlcea – 31-03-2021
in Noutati /Lista tuturor funcțiilor și a personalului plătit din fonduri publice, din cadrul Primăriei Comunei Bunești, județul Vâlcea la 31-03-2021
11,art.25
IA,gradația 4
11,art.25
IA,gradația 4
11,art.25
11,art.25
11,art.25
I,gradația 5
11,art.25
11 ,art.25
II,gradația 2
11,art.25
1 l,art.25
1 l,art.25
ll,art.25
ll.art.25
Evaluarea/reevaluarea cazurilor în vederea încadrării într-un grad de handicap a persoanelor adulte cu dizabilități
in Noutati /Având în vedere actualul context epidemiologie pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei COVID-19, pentru limitarea propagării virusului și în conformitate cu prevederile legale ale H G. nr. 430 / 2008 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea și funcționarea comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, republicată vă comunicăm ;
Evaluarea/reevaluarea cazurilor în vederea încadrării într-un grad de handicap a persoanelor adulte cu dizabilități se va face în conformitate cu prevederile actului normativ mai sus menționat, documentele urmând sa fie transmise de către primăria de domiciliu I reședință a persoanei pe adresa de mail:
sau depuse la instituția noastră de către asistentul social al primăriei de domiciliu sau reședință.
Serviciul Evaluare complexă a persoanelor adulte cu dizabilități va verifica și analiza dosarul persoanei solicitante, care trebuie să conțină :
și, în termen de 5 zile lucrătoare, va comunica persoanei în cauză data planificată la care aceasta urmează a se prezenta în vederea evaluării; în cazul unui dosar incomplet, solicită completarea dosarului cu documentele necesare.
Evaluarea complexă se va realizaîn maximum 60 de zile de la data înregistrării cererii și documentelor la Serviciul Evaluare complexă complexă a persoanelor adulte.
Având in vedere situația actual in contextual epidemiologie COVID- 19, pentru prevenirea răspândirii virusului SARS-CoV-2, facilitățile pentru persoanele cu handicap acordate conform Legii 448/2006 in ceea ce privește acordarea biletelor de transport interurban gratuite/decontarea carburantului necesar deplasării cu autoturismul se vor acorda numai in baza unei cereri trimise prin posta la sediul DGASPC Valcea din strada Tudor Vladimirescu nr.28 Ramnicu Valcea sau email la adresa : plati_dgaspcvl@yahoo.com .
Cererea depusa va fi insotita de următoarele documente pentru ridicarea biletelor de transport gratuite :
Cererea pentru decontare carburant va fi insotita de următoarele documente:
Ca urmare a celor prezentate mai sus va rugam sa informați persoanele care dețin certificate de handicap privind situația de fata.
Anexam modele de cerereri pentru eliberarea biletelor de transport gratuite/decontate carburant.
Anunt de participare la licitatie publica – natura și dimensiunea prestărilor serviciul de utilitate publică de distribuție a gazelor naturale
in Noutati /ANUNTURI ÎN BAZA HOTĂRÂRII GUVERNULUI NR. 209/2019 PENTRU APROBAREA CADRULUI GENERAL PRIVIND REGIMUL JURIDIC AL CONTRACTELOR DE CONCESIUNE A SERVICIULUI DE UTILITATE PUBLICĂ DE DISTRIBUȚIE A GAZELOR NATURALE
ANUNT DE PARTICIPARE LA LICITATIE PUBLICĂ
1. Denumirea, adresa, numărul de telefon, numărul de fax adresa de e-mail ale autoritălii contractante: 0250/774.490, 0762258.913, fax 0250/774.434
2. Denumirea, adresa, nurnărul de telefon. numărul de fax adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentația de atribuire. Dacă este cazul, costul și condițiile de plată în vederea obținerii documentatiei de atribuire: Compartimentul Achiziții
Publice, din cadrul Primăriei Buneși, cu sediul în comuna Buneși, satul Titireci, Str. Principală nr. I, Vâlcea, cod Poștal 247075.
Documentatia de atribuire, pe suport hârtie și/sau în format electronic, este pusă, cu titlu gratuit, la dispoziția ofertanțior care au înaintat o solicitare în acest sens.
3.
a) Locul prestării serviciilor: conform documentației de atribuire;
b) Obiectul concesionării; natura și dimensiunea prestărilor: serviciul de utilitate publică de distribuție a gazelor naturale, in baza H.G. nr. 209/2019,
reprezentând ansamblul activităților operațiunilor desfșurate de către concesionar pentru sau în legătură cu activitatea de distribuție a gazelor naturale în
perimetrul concesiunii, respectiv U.A.T. Bunești, județul Vâlcea, inclusiv serviciile de proiectare tehnică, documentații pentru obținerea autorizației de construcții, constructia, exploatarea și dezvoltarea sistemului de distribuție a gazelor naturale și utilizarea acestora, conform precizărilor din caietul de sarcini. Temeiul legal: art. 8 din H.G. nr. 209/2019;
c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani.
Comuna Bunești, satul Titireci, Str. Principală nr. I, judetul Vâlcea, cod Poștal 247075
4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 27.04.2021, ora 14.00.
b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Primăria Comunei Bunești, cu sediul in comuna Bunești, satul Titireci. Str. Principală nr. 1, județul Vâlcea, cod poștal: 247075;
c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: română;
d) Data, ora și locul deschiderii ofertelor: 28.04.2021, ora 11:00, sediul Primnăriei Comunei Bunești din comuna
Bunești, satul Titireci, Str. Principală nr. 1, județul Vâlcea, cod poștal 247075.
5. Condițiile personale, tehnice și financiare pe care trebuie să le îndeplinească ofertanții: conform documentației de atribuire.
6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentației de atribuire.
7. După caz, procentajul minim din lucrări care trebuie acordat părților terțe: conform documentației de atribuire.
8. Data trimiterii spre publicare a anunțului de participare: 05.03.2021.
9. Denumirea și adresa organismului competent de rezolvare a contestațiilor și, după caz, de mediere.
Informatii exacte privind termenele de depunere a contestației și, după caz, denumirea, adresa, numărul de telefon, numărul de fax și adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obține aceste informații: Tribunalul Vâlcea, Secția Contencios Administrativ, cu sediul în municipiul Râmnicu-Vâlcea. Scuarul Revolutiei nr. 1, județul Vâlcea, telefon: 0250/739.120, fax 0250/732.207.
Raport de evaluare a implementării Legii nr. 52/2003 in anul 2020
in Noutati /Raport de evaluare a implementării Legii nr. 52/2003 în anul 2020
prevederilor legii privind transparenţa decizională intentate administraţiei publice:
Raport de evaluare a implementării Legii nr. 544/2001 in anul 2020
in Noutati /ANEXA Nr. 10 (Anexa nr. 10 la normele metodologice)
RAPORT DE EVALUARE a implementării Legii nr. 544/2001 în anul 2020
Subsemnata, Radu Mariana., responsabil de aplicarea Legii nr. 544/2001. cu modificările şi completările ulterioare, în anul 2020, prezint actualul raport de evaluare internă finalizat în urma aplicării procedurilor de acces la informaţii de interes public, prin care apreciez că activitatea specifică a instituţiei a fost:
îmi întemeiez aceste observaţii pe următoarele considerente şi rezultate privind anul 2020:
a) S-a trecut la difuzarea informaţiilor,cu precădere prin modalităţile moderne de publicare-afisare (scanat e-mail),care au avantajul de a ajunge cu eficienta si rapiditate la grupul tinta.
Dotare logistica, furnizarea in termen a documentelor in vederea afisarii-publicarii, imbunatatirea accesului la pagina proprie de internet.
Număr
total
de
solicit
ări
soluţio
nate
favora
bil
pentru
care
termenul a fost depăşit
electronică
verbală
banilor
publici
(contracte,
investiţii,
cheltuieli
etc.)
atribuţiilor
instituţiei
publice
normative,
reglementări
liderilor
instituţiei
modificările
Şi
completările
ulterioare
4.2……………….
conform
legii
inexistente
normative,
reglementări
liderilor
instituţiei
1. situaţie câini fără stăpân-1
2. doc distruse la termen-1
3. doc inexist
5.1. Informaţiile solicitate nefurnizate pentru motivul exceptării acestora conform legii: (enumerarea numelor documentelor/informaţiilor solicitate): Nu este cazul;
favorabil
favorabil
Crearea unei bibiloteci virtuale
Dotare logistica,furnizarea in termen a documentelor in vederea afisarii-publicarii,imbunatatirea accesului la pagina proprie de internet.